Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 5954-5973 z 7579
-
Tajemnicza postać Angielki w „Kordianie” Juliusza Słowackiego
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1979) -
„Tak, korzystam z pomocy korepetytora”. Obraz prywatnych lekcji w opinii uczniów szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej (raport z badań)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012) -
Tako rzecze Nietsche
(Instytut Nauk Politycznych UKW, 2007)The article is an attempt at describing the vision of rationality in the philosophy of Friedrich Nietzsche. The task undertaken by the author is to answer the question whether the philosopher's perception of the world can ... -
"Taktik, Taktik, wie kann man so rechnen?" Blaubarts Beziehungsphilosophie
(De Gruyter, 2012) -
Tanatopedagogia
(Editora Atheneu, 2015)Ten rozdział "Brazylijskiego traktatu o stracie i żałobie" zawiera podstawowe informacje o podstawach tanatopedagogiki, czyli poddyscypliny pedagogicznej zajmującej się edukacją ku chorowaniu, cierpieniu i umieraniu. -
Taxonomic features of fruits and seeds of Nymphaea and Nuphar taxa of the Southern Baltic region
(2014)Research was carried out on fruits and seeds of Nymphaea and Nuphar taxa collected from Poland, Latvia and Estonia. The aim of the research was to establish diagnostic features which could enable identification of the ... -
Taxonomy ABC setting operational teaching objectives in the pedagogical process of training English philology students
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
The Teacher as an Adaptive Technician, a Reflective Practician and a Transformative Intellectual (an Attempt at the Outline of the Problem Field)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)By referring to the recently emerged ways of thinking about the teacher as an adaptive technician, a reflective practician and a transformative intellectual, the author outlines the problem field (as understood by Henry ... -
Teachers' opinions on feedback in communication as an essential part of the educational process
(Cambridge Scholars Publishing, 2015)Feedback as a form of constructive criticism plays an important role in the process of education. Its aim is to influence students' development positively This chapter describes and characterizes the basic rules and tools ... -
A Teacher’s Diary As A Research Instrument
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012) -
Teaching conventional syntagms to the advanced learners of English - some didactic observations
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1977) -
Teaching More Efficient Reading
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1979) -
Teatr a rewolucja w ujęciu Anatola Łunczarskiego
(Wydawnictwo Uczelniane WSP Bydgoszcz, 1979) -
Teatr amatorski - miłośnictwo czy obowiązek wobec innych?
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1991) -
„Teatr dla dzieci” a „teatr dziecięcy” z perspektywy konfiguracjonizmu Margaret Mead
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Koncepcja Margaret Mead uwypukla fakt, że relacja dziecko–teatr może być odczytywana w dwóch formułach. Można mówić o „teatrze dla dzieci”, w którym dziecko jest biernym odbiorcą sztuki tworzonej dlań przez profesjonalistów, ... -
Teatr magiczny (o stylu Vladimira Nabokova)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Teatr przełomu XX i XXI wieku wobec osoby ludzkiej
(Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2011)The subject of this draft is the attitude of the theatre at the turn of the 20th and 21th centuries (mainly the attitude of the generation defined as younger and gifted) in reference to the idea of a human person which is ... -
Teatr seminaryjny w Polsce po roku 1978
(Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, 1993) -
Teatr w "antropologicznej" myśli średniowiecza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2005) -
Teatr w edukacji kulturalnej
(2002)